MILIK HATI KU UNTUK SELAMANYA

Ahad, 16 Januari 2011

pedihnya semalam masih ku terasa

pertemuan yang singkat..
namun cukup bermakna buatku..
walau hanya seketika..
aku masih terbayang-bayang saat itu...

bila aku mulai jauh...
ada perasaan halus singgah di hatiku..
tak mampu ku bendung lagi..
aku rupanya merindui dia yang baru ku kenal..

ingin aku luahkan..
namun lidah kelu tuk bersuara..
hanya ada getaran yang masih lagi berbaki di hati..
kenapa aku merasa begini..

hati mula berbunga riang..
tanpa aku sedar aku beranggan-anggan sendiri..
air mata gugur tanda aku begitu lemah...
jantung berdetak kencang saat mata tak mampu..
menahan butiran jatuh keriba ku...

baru ku sedar..
aku rupanya di lamun rindu...
rindu yang aku tak pasti sampai bila ia tetap di hati..
aku harus kuat melawan rasa yang dia tinggalkan di hati...

Tiada ulasan: